בית המשפט הכיר בקהילה נוצרית משיחית באשדוד כקהילה דתית

    אברהם זילבר | צילום: Shmuliko, ויקיפדיה No Comments on בית המשפט הכיר בקהילה נוצרית משיחית באשדוד כקהילה דתית
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אשדוד: זעזוע ושאט נפש מהחלטת בית המשפט על הכרה רשמית בכנסייה הפועלת באיזור התעשייה באשדוד כמקום פולחן של הקהילה הנוצרית המשיחית בעיר כדין בית כנסת לכל דבר. ה' ירחם. הידיעה פורסמה אמש לראשונה ע"י הכתב דור גפני ב'כאן דרום'.

    הסיפור החל בחודש ינואר 2013 כאשר העירייה שלחה לעמותה המפעילה את המקום שומת ארנונה על השנים 2006-2013 בגין הנכס המוחזק על ידה בסך 1,631,115, העמותה טענה כי מנהלת במקום "תפילות וכינוסים דתיים" לקהילת מאמיניה וכי היא מבקשת לקבל פטור מלא מארנונה.

    העירייה דחתה את הטענות על אתר וטענה שייעודו של הנכס אינו דתי ואינו נכלל בחוק של פקודת הפיטורין שם נכתב כי מקום דתי כבית כנסת מקבל פטור וכו'.

    אלא שכאן נכנסה לעניינים וועדת הערר לענייני ארנונה שקיבלה את עמדת העמותה שהמקום עונה להגדרה "בית תפילה" רח"ל ומספק שירותי דת למאמיניו.

    הוועדה סברה כי אי מתן פטור למשיבה יהווה אפליה חמורה פסולה וקשה בהשוואה למוסדות דת אחרים ותפגע באופן לא מידתי בחברי העמותה עד כדי "סיכון לפגיעה בחופש הפולחן והדת בעיר אשדוד…"

    לפיכך עתרה העירייה לבית משפט לעניינים מנהליים בבאר שבע וביקשה לקבוע שהחלטת הוועדה שגויה, אך השופט ברוך אזולאי דחה כאמור את עמדת העירייה ואף חייב אותה לשלם 10,000 שקלים דמי הוצאות משפט.



    0 תגובות